Śmiało możemy przyznać, że praktycznie nie ma granic dla zastosowania naszego systemu monitorowania ciśnienia i temperatury ContiPressureCheck. Rozwiązanie to wkracza w coraz nowsze grupy pojazdów i maszyn i z powodzeniem chroni opony, których wartość nieraz przekracza kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt tysięcy zł.
W ostatnim czasie systemy CPC znalazły zastosowanie w szerokiej gamie sprzętu do przeładunku kontenerów . Mowa tu o takich maszynach, jak reach stakery, czy straddle carriery, które pracują w morskich i lądowych terminalach intermodalnych. Największym producentem sprzętu do przeładunków kontenerów jest firma Kalmar Cargotec, którego zakład produkcyjny Cargotec Poland Sp. z o.o. znajduje się u nas w kraju, w Stargardzie Szczecińskim. System ContiPressureCheck został ostatnio zainstalowany w dziewięciu pojazdach Kalmar Straddle Carrier, które używane są głównie do rozładunku i załadunku kontenerów z i na pojazdy. Będą one pracowały w jednym z terminalów morskich w Niemczech.

–
Oprócz tego typu sprzętu, Cargotec Poland produkuje szeroką gamę pojazdów i sprzętu przeładunkowego do kontenerów. Są to raech stakery (do przeładunku kontenerów), terminal tractor (do przewozu kontenerów na terenie terminalu), medium terminal tractor, ECH – Empty Container Handler (duże wózki widłowe do przemieszczania pustych kontenerów).
Chcemy przypomnieć, że jeszcze w roku ubiegłym system ContiPressureCheck zainstalowany został w dwóch reach stakerach Kalmar. Obecnie wyposażonych w CPC jest już 9 tego typu maszyn. Wszystkie pracują w kontenerowym terminalu lądowym firmy Polzug Intermodal w Gądkach. Zdalne monitorowanie ciśnienia i temperatury opon w reach stakerach, pracujących w trudnych warunkach- ok. 16 godzin na dobę pozwala na efektywną kontrolę ogumienia. We wspomnianych reach stakerach system ContiPressureCheck zintegrowany jest z użytkowanym tu systemem zarządzania pojazdami firmy FrameLogic. Systemy monitorowania ciśnienia i temperatury CPC zostały również wdrożone do reach stakerów , pracujących w innych terminalach kontenerowych – lądowym terminalu kontenerowym w Bertchi Intermodal Płock Sp. z o.o. (reach staker Linde) oraz w PCC Intermodal Sp. z o.o. w Kutnie (reach staker Kalmar). W październiku do największego na Bałtyku Morskiego Terminalu Kontenerowego D CT w Gdańsku trafią wyprodukowane w Cargotec Poland Sp. z o. o. cztery Kalmar Empty.
Zakład produkcyjny sprzętu KALAMAR w Stargardzie rozwija się dynamicznie wysyłając swoje produkty na cały świat. Container Handler (ECH), wyposażone są w system ContiPressureCheck. Służą one do przemieszczania i przeładunku pustych kontenerów. Nie sposób nie zauważyć, że przy dynamicznym rozwoju terminali intermodalnych, zarówno w Polsce, jak i na świecie wzrasta popyt na sprzęt do przeładunków kontenerów. Biorąc pod uwagę znaczące korzyści, jakie niesie za sobą system monitorowania ciśnienia i temperatury opon w tych maszynach, obiecująco rysuje się przyszłość jego zastosowania w tej grupie pojazdów.


