Rozwiązania dla służby publicznej

3 min czytania

Po raz trzeci braliśmy udział w najważniejszej w Polsce imprezie targowej, dedykowanej służbom porządku publicznego i służbom specjalnym, prezentując swoją ofertę ściśle dedykowaną dla tego sektora. Odbywające się w tym roku w Gdańsku targi, znane pod nazwą Europoltech przyciągnęły szerokie grono przedstawicieli polskich i zagranicznych służb policyjnych, cywilnych i wojskowych formacji bezpieczeństwa państwa, polityków i urzędników administracji państwowej, zajmujących się problematyką bezpieczeństwa.

W tym roku postawiliśmy na prezentację tylko dwóch produktów, które bezsprzecznie zwiększają zarówno bezpieczeństwo samych służb, jak i przyczyniają się do efektywności i skuteczności ich działań. Pierwszym z nich był rejestrator danych wypadku- UDS AT, zwany czarną skrzynką. Rejestrator danych promowaliśmy na stoisku wspólnie z naszym partnerem z Kienzle Argo, Panem Walterem Gerlachem, odpowiedzialnym za sprzedaż i dystrybucję systemów UDS.

UDS czarna skrzynka

System ten nie bez przyczyn uchodzi za obiektywnego świadka zdarzenia. Zapewnia bowiem pełen monitoring parametrów ruchu pojazdu i zachowań kierowcy. W przypadku, gdy dojdzie do niespodziewanego zdarzenia drogowego UDS rejestruje 30 sekund przed i 15 sekund, lub 100 m. po zdarzeniu. Rejestracja po zdarzeniu pozwala na ustalenie, czy pojazd przed rozpoczęciem oględzin nie był przemieszczany, a jeżeli tak, to na jaką odległość i w jakim kierunku. Na podstawie zapisu można również odtworzyć przebieg kolizji wielokrotnej (np. w kolumnie) oraz np. w przypadku pojazdów uprzywilejowanych – dokładnie określić, czy sygnały uprzywilejowania były włączone w pojeździe.


Międzynarodowe targi formacji bezpieczeństwa Państwa

Urządzenie to zapisuje również „szkody parkingowe” (zaistniałe w czasie postojów pojazdu). UDS nie rejestruje całego przebiegu pojazdu, jak inne systemy zarządzania flotą pojazdów, lecz tylko fragmenty tego przebiegu istotne dla odtworzenia przebiegu zdarzenia. Jakkolwiek urządzenie może być podłączone jako element zarządzania flotą pojazdów, z zasady jednak jest urządzeniem autonomicznym, nastawionym na dostarczenie obiektywnych dowodów, niezależnych od woli kierowcy. Pozwala ono na dokonanie analizy dotyczącej zarówno szczegółów ruchu pojazdu, jak też i zachowań kierowcy bezpośrednio poprzedzających sytuację kolizyjną, a tym samym chroni przed pomówieniami nieobiektywnych świadków. Świadomość posiadania takiego urządzenia w pojeździe wpływa pozytywnie na taktykę i technikę jazdy kierowcy, a tym samym skutkuje podniesieniem bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Dodatkowym pozytywnym elementem jest też wydłużenie przebiegów międzynaprawczych pojazdów oraz zmniejszenie szkodowości. Służby nasze dobrze znają rozwiązanie, jakim jest czarna skrzynka. Wypowiadają się o jego możliwościach i korzyściach z zastosowania w samych superlatywach. Jednocześnie opór przez jego zastosowaniem jest duży i niezrozumiały. Przecież służbom publicznym zależy na przejrzystości i transparentności swoich działań. Rejestrator danych wypadku nie pozostawia żadnych domysłów i złudzeń, przedstawia tylko fakty. Nie trzeba powoływać się na subiektywnych świadków zdarzeń, skoro mamy do dyspozycji świadka jak najbardziej obiektywnego.


UDS wypadkowy rejestrator danych

Mamy nadzieję, że nasze służby wezmą przykład ze służb zachodnich, które montują to urządzenia zarówno w samochodach policyjnych, jak i karetkach drogowych i postawią w końcu na obiektywizm oraz bezpieczeństwo.

Zastosowanie UDS-a:
– rekonstrukcje wypadków drogowych i przyczyn uszkodzeń pojazdów;
– ocena i analiza stylu jazdy;
– udokumentowanie wykorzystania sygnałów specjalnych;
– oczyszczenie od zarzutów wobec kierowcy /przedsiębiorstwa.

System obserwacji lotniczej

Drugim rozwiązaniem, które zaprezentowaliśmy na naszym stoisku były systemy obserwacji lotniczej L-3 Wescam. Nasi goście mogli zapoznać się z makietą systemu MX-10- niewielkiego, wieloczujnikowego, wielospektralnego system u obrazowania, idealnego dla misji taktycznych, wykonywanych na niskich wysokościach oraz misji SAR (Search and Rescue). MX-10 znajduje zastosowane na sterowcach, samolotach, śmigłowcach i bezzałogowcach. Promowaliśmy również pozostałe kamery m.in. kamerę MX-15HDi L3 , która oprócz statków powietrznych może być zainstalowana na maszcie pojazdu opancerzonego oraz dedykowaną specjalnie dla pojazdów wojsk lądowych (amfibie, bojowe wozy piechoty, pojazdy rozpoznawcze) kamerę MX-RSTA.


L3 Wescam MX10 EO IR

Kienzle Argo GmbHL3 Wescam Polska, awionika

Poprzedni artykuł

W poszukiwaniu nowych rozwiązań

Następny artykuł

KONVEKTA Klimatyzatory w autobusach ZAZ

Najnowsze z Blog

0 $0.00