TRAKO Targi Kolejowe 2017, Gdańsk

4 min czytania

Już po raz trzeci zawitaliśmy do Gdańska na największą i najbardziej prestiżową imprezę branży kolejowej w Polsce- targi TRAKO, prezentując swoje rozwiązania dla pojazdów szynowych. Oferta nasza dla tego sektora rynku z roku na rok cieszy się coraz większym zainteresowaniem ze strony przewoźników, jak i producentów pojazdów szynowych. W tym roku po raz pierwszy zaprezentowaliśmy pierwsze, w pełni funkcjonalne urządzenie do pozycjonowania wagonów, dedykowane specjalnie dla rynku kolejowego – GPS 15.

GPS15 to system przesyłający informacje o pozycji wagonu w określonych odstępach czasu. Urządzenie to pracuje wyłącznie w oparciu o baterie, dzięki czemu może być zamontowane w dowolnym miejscu, gdyż nie potrzebuje zasilania , jak również zewnętrznych anten. Dzięki rozwiązaniu GPS15 właściciele wagonów mogę zaoszczędzić nierzadko nawet po 2-3 tygodnie swojej pracy w poszukiwaniu lokalizacji wagonu oraz szybciej reagować na potrzeby swoich klientów. System pozwala również na sprawniejsze dostarczanie towaru do odbiorców oraz zapewnia kontrolę nad pracą operatora lokomotywy, który nierzadko jest firmą zewnętrzną.


Prezentacja akumulatorów Enersys

Akumulatory Enersys z przeznaczeniem dla rynku kolejowego promowaliśmy wspólnie z przedstawicielem producenta Panem Michałem Ignaczakiem (pierwszy z prawej)

Dużo miejsca na stoisku poświęciliśmy prezentacji akumulatorów, specjalnie dedykowanych dla rynku kolejowego. Promowaliśmy, zgodne z najwyższymi standardami bezpieczeństwa, akumulatory ZemaRail, Evo Rail oraz Perfect Rail firmy Enersys – wszystkie bezobsługowe w eksploatacji, o zwartej konstrukcji, wysokiej wydajności oraz wysokiej gęstości energii. Na uwagę zasługuje seria Zema Rail z technologią TPPL. Prezentowane na stoisku modele ZemaRail 190 oraz ZemaRail DS. 214 korzystają z technologii TPPL, polegającej na użyciu 99,9% płyt ołowianych oraz technologii wysoko skompresowanych separatorów AGM. Dzięki temu uzyskujemy ogromną moc rozruchową oraz właściwości cykliczne do 400 cykli dla 80% głębokości rozładowań. Ofertę w zakresie akumulatorów uzupełniał system Enersys WiIq – bezprzewodowy moduł diagnostyczny do tych urządzeń.

Dużym zainteresowaniem cieszyły się ładowarki USB. Na Trako zaprezentowaliśmy całą paletę gotowych zestawów do zabudowy do poręczy, w zagłówkach foteli czy na ścianach pojazdu. Ładowarki USB stały się już popularnym rozwiązaniem, spotykanym zarówno w autobusach, tramwajach, jak i w pociągach Szybkiej Kolei Miejskiej. Regularnie zabudowują je w swoich pojazdach szynowych, tacy producenci, jak Pesa i Newag. Na naszym stoisku, wspólnie z konstruktorami ze wspomnianych firm omawialiśmy również możliwość umieszczenia gniazda USB na pulpicie lokomotywy. Z naszej strony zostały już zaproponowane konkretne rozwiązania w tym temacie.

Od wielu już lat dostarczamy do pojazdów szynowych czujniki i wskaźniki z serii CANcockpit- min. do modernizowanych przez Pesę autobusów szynowych. Szeroką ich gamę można było zobaczyć na naszej targowej ekspozycji. Dodatkowo prezentowaliśmy deskę wskaźników FlexCluster, programowaną i konfigurowaną zgodnie z życzeniami i potrzebami klienta. Warto podkreślić, że wyświetlacz FlexCluster wraz z naszym oprogramowaniem znalazł już wcześniej zastosowanie w dwóch pojazdach kolejowych firmy MAVEX-REKORD z Raciborza. Były to pojazdy pomocnicze z żurawiem hydraulicznym dla Metra warszawskiego. Ostatnio dołączył do ich nowy pojazd – motorowy wózek pomocniczy WMB-10 MAVEX-REKORD, w którym wszystkie informacje niezbędne do kontroli funkcji pojazdu prezentowane są również na wyświetlaczu FlexCluster.

Tradycyjne już na Trako nie mogło zabraknąć rozwiązań w zakresie multimediów Funtoro. 10–calowe monitory, dedykowane specjalnie dla przewoźników kolejowych i spełniające wysokie standardy bezpieczeństwa, zaprezentowaliśmy w zagłówkach dwóch wolnostojących foteli. Multimedia zabudowane w siedzeniach były prawdziwym hitem nie tylko na naszym stoisku. Jako jedyni na Trako zaoferowaliśmy tego typu rozwiązanie producentom pociągów, wagonów, a także siedzeń. Stoisko nasze przeżywało w tym roku, ku naszej nieukrywanej uciesze prawdziwe oblężenie. Miło nam było gościć na nim przedstawicieli takich firm, jak Pesa, Newag, Alstom, MAN, SOLARIS, Moderntrans, PIMB, Peter Renz, SIMS, Łódzka Kolej Aglomeracyjna, PKP Informatyka, PKP Cargo, Pixel, Lontex, Ster, Kiel, Bombardier, Astromal, Enika, Medcom oraz Energa. Wszystkim serdecznie dziękujemy za odwiedziny, konstruktywne rozmowy oraz wymianę doświadczeń.


Konvekta na TRAKO

KONVEKTA NA TRAKO
Tegorocznym wystawcą na TRAKO był również nasz niemiecki partner – firma Konvekta. Producent klimatyzacji i agregatów chłodniczych uczestniczył samodzielnie w gdańskich targach już po raz szósty. Z kolei po raz pierwszy na Trako osobiście przybył założyciel i właściciel firmy Konvekta – Pan Carl H. Schmitt, z którym mieliśmy przyjemność się spotkać. Na swoim stoisku Konvekta promowała kompleksowe rozwiązanie, służące do zapewnienia klimatyzacji – ogrzewania – wentylacji w pojazdach szynowych. Składają się na nie klimatyzacja przestrzeni pasażerów, klimatyzacja miejsca pracy motorniczego, ogrzewanie trzydrzwiowe i podfotelowe oraz Frontbox grzewczy. Oferowane rozwiązania są z powodzeniem użytkowane w pojazdach szynowych czołowych polskich producentów. Na targach Trako prezentowane były niektóre z nich.

Solaris Trollino Konvekta UL500EMPESA gamma konvekta HVAC 3405Moderus Gamma Konvekta HVAC 3405

 
Należał do nich tramwaj ModerusGamma, firmy Modertrans z Poznania, który wyposażony został w systemy klimatyzacji – ogrzewania – wentylacji Konvekta. Dla kabiny maszynisty zabudowano tu klimatyzator HVAC 3405 i Frontbox grzewczy HZ416, natomiast w przestrzeni pasażerów komfort zapewniają klimatyzatory HVAC 6406 oraz ogrzewania zarówno podfotelowe, jak i przydrzwiowe.Również klimatyzator kabiny motorniczego HVAC 3405 z Frontboxem grzewczym znalazł się na wyposażeniu lokomotywy Pesa Gamma. Bydgoski producent od wielu już lat zabudowuje urządzenia Konvekty na swoich pojazdach szynowych, takich, jak elektryczny Zespół Trakcyjny czy wspomniana lokomotywa. Obok tramwajów czy pojazdów szynowych klimatyzatory Konvekta można było tez zobaczyć na pierwszym w Europie wodorowym trolejbusie Solaris Trollino 18,75 .W trolejbusie tym zastosowano dwa klimatyzatory UL 500EM, wykonane z bardzo lekkiego i ekstremalnie wytrzymałego materiału konstrukcyjnego, posiadającego również właściwości wygłuszające, co w połączeniu z cichszą pracą wentylatorów prowadzi do istotnego obniżenia hałasu wewnątrz całego pojazdu. Trolejbus Solaris Trollino, zakupiony przez łotewskiego przewoźnika będzie jeździł po ulicach Rygi.

Continental PolskaFuntoro PolskaKonvekta PolskaMolpir PolskaEnersys akumulatory

Poprzedni artykuł

TRAKO International Railway Fair 2017

Następny artykuł

Debiutujemy na BUSWORLD 2017 w Kortrijk

Najnowsze z Blog

0 $0.00