Cyklicznie co 2 lata jesteśmy obecni na berlińskich targach Innotrans. W tym roku na stoiskach naszych partnerów – firm Konvekta oraz Enersys wspólnie promowaliśmy ofertę dedykowaną dla pojazdów szynowych. Konvekta zaprezentowała nowy klimatyzator HVAC 6708 z pompą ciepła na naturalny czynnik chłodniczy CO2(R744). Urządzenie z solidną, trwałą i aluminiową obudową przeznaczone jest do kabiny pasażerskiej tramwajów i elektrycznych pociągów.
Nowa koncepcja klimatyzatora z pompą ciepła na CO2 wzbudziła na tegorocznych targach wielkie zainteresowanie. Czynnik chłodniczy CO2 jest obecnie najbardziej przyjaznym dla środowiska rozwiązaniem. Tradycyjnie już klimatyzatory Konvekta zabudowane były na pojazdach naszych, polskich klientów , obecnych na berlińskiej imprezie. Firma Newag z Nowego Sącza, specjalizująca się w produkcji oraz modernizacji taboru szynowego zaprezentowała lokomotywę Dragon E6ACTa wyposażoną w klimatyzator HVAC 3405 i ogrzewanie HZ 422, zapewniające komfort w kabinie maszynisty
Z kolei na stoisku firmy Solaris Bus&Coach swoją premierę miał nowy trolejbus Solaris Trollino 12, zamówiony przez Urząd Miasta Gdynia, w którym zastosowano klimatyzator Konvekta UL500EM. Taki sam model klimatyzatora był również w drugim , prezentowanym przez Solaris pojeździe – autobusie elektrycznym Urbino 12, zamówionym przez przewoźnika z Frankfurtu nad Menem.
Drugim naszym partnerem, na stoisku którego gościliśmy była firma Enersys, promująca szeroką gamę akumulatorów do tramwajów, pociągów i lokomotyw. Na stoisku prezentowane były akumulatory Zema- Rail, Evo Rail oraz Perfect Rail – wszystkie bezobsługowe w eksploatacji, o zwartej konstrukcji, wysokiej wydajności oraz wysokiej gęstości energii. Na uwagę zasługuje seria Zema Rail z technologią TPPL, polegającą na użyciu 99,9% płyt ołowianych oraz technologii wysoko skompresowanych separatorów AGM. Zapewnia to ogromną moc rozruchową oraz właściwości cykliczne do 400 cykli dla 80% głębokości rozładowań.