AEA pod nowym przywództwem

9 min czytania

Już po raz 11., jako stały członek Stowarzyszenia AEA uczestniczyliśmy w tegorocznej konwencji, która miała miejsce w słonecznym Palm Springs w Kalifornii.

 

Konwencja AEA od kilkudziesięciu już lat jest najważniejszym wydarzeniem, poświęconym lotnictwu ogólnemu i biznesowemu. Blisko 2000 reprezentantów firm członkowskich z 43 krajów – producentów awioniki, przedstawicieli stacji obsługowych oraz innych specjalistów z zakresu lotnictwa ogólnego uczestniczyło w tegorocznej konwencja AEA.

2019 AEA Member of the Year


Member of the Year AEA
Listę nominowanych do tegorocznej nagrody „Member of the Year” ogłosił nowy Prezes AEA, Pan Mike Adamson.

Tegoroczna edycja była dla naszej firmy wyjątkowa. Po raz pierwszy Prezes naszej firmy Paweł Drabczyński otrzymał prestiżową nominację do nagrody w kategorii „Member of the Year”. Jest to bardzo duże wyróżnienie w środowisku lotniczym. O corocznych nominacjach decyduje kilkunastoosobowy zarząd AEA, analizując osiągnięcia nominowanych oraz ich wpływ na branżę lotniczą, zarówno pod względem oferowanych produktów, jak i rozwiązań inżynierskich w zakresie modernizacji wyposażenia awionicznego statków powietrznych.

2019 AEA MEMBER OF THE YEAR – NOMINOWANI


  • Paweł Drabczyński – Drabpol Sp. Jawna, Mykanów, Polska
  • Kevin Miesbach – Duncan Aviation, Lincoln, Nebraska, USA
  • Pahan Ranasingha – Avionics Installations, Port Orange, Florida, USA
  • Todd Winter – Mid Continent Instrument and Avionics, Wichita, Kansas, USA

W tej samej kategorii nominowani byli również Kevin Miesbach z Duncan Aviation, Pahan Ranasingha z firmy Avionics Installations Inc. oraz Todd Winter z firmy Mid Continent Instrument and Avionics, czyli reprezentanci firm, które od kilkunastu, a nawet od kilkudziesięciu lat są dobrze znane w branży usług i sprzedaży komponentów awioniki. Tegoroczną nagrodę „Member of the Year” zdobył Todd Winter – Prezes oraz Dyrektor Zarządzający firmy Mid Continent Instrument and Avionics, z którą to współpracujemy od 2010 r. Firma ta działa na rynku ponad 50 lat, rozpoczęła bowiem swoją działalność w 1964 r. jako niewielka stacja naprawcza dla rozwijającego się rynku lotniczego w USA. W 1980 r. rozszerzyła zakres swojej działalności o produkcję instrumentów awionicznych i szybko zdobyła reputację profesjonalnego dostawcy zarówno produktów, jak i usług. W 1991. stery firmy przejął Todd Winter; równocześnie firma otworzyła swoją drugą siedzibę w Kalifornii. W 2012 r. firma dodała do swojej nazwy człon Avionics w celu pełniejszego zobrazowania profilu swojej działalności, nastawionego głównie na naprawy instrumentów lotniczych. Zakres uprawnień obejmuje aktualnie około 6000 produktów.

Miło nam było odwiedzić tegorocznego laureata „Member of the Year”, Todda Wintera- Prezesa Mid Continent Instrument and Avionics na targowym stoisku firmy.

28 letnia działalność Prezesa Todda Wintera została doceniona przez członków komisji AEA. Serdecznie gratulujemy zwycięzcy oraz wszystkim nominowanym. Dla naszej firmy nominacja Prezesa Pawła Drabczyńskiego jest wielkim powodem do dumy. Znalezienie się w tak doborowym gronie nominowanych i „konkurowanie” ze światowymi organizacjami lotniczymi jest nie lada osiągnięciem, biorąc choćby pod uwagę różnicę w „stażu lotniczym”. Oficjalne przedstawienie nominowanych i wręczenie nagród laureatom miało miejsce podczas uroczystej Gali, która odbyła się pierwszego dnia Konwencji.

 

MIKE ADAMSON – nowy Prezes AEA

Na tegorocznej Konwencji AEA nastąpiło oficjalne przedstawienie nowego Prezesa AEA. Został nim Mike Adamson, który przez wiele lat był członkiem w zarządzie AEA i niejednokrotnie wdrażał wiele usprawnień w życie Organizacji. Nikt nie miał więc najmniejszych wątpliwości, że będzie to właściwa osoba na właściwym miejscu po Prezes Pauli Derks. Zmiany nastąpiły także na stanowisku Przewodniczącego Zarządu AEA (Chairman), na które mianowany został Garry Joyce. Zaraz po oficjalnym mianowaniu mieliśmy przyjemność porozmawiać z nowym Prezesem AEA, Mikiem Adamsonem. Specjalnie dla Czytelników naszego kwartalnika nowy Prezes AEA udzielił krótkiego wywiadu.

MIKE ADAMSON – nowy Prezes AEA
1. Czy mógłby Pan przedstawić naszym Czytelnikom swoją osobę?

Ze środowiskiem lotniczym związany jestem od ponad 20 lat. Posiadam doświadczenie w branży lotniczej, w tym w lotnictwie wojskowym, handlowym, biznesowym i ogólnym. Po zakończeniu pracy w marynarce wojennej Stanów Zjednoczonych, uzyskałem tytuł licencjata w zakresie zarządzania lotnictwem na Southern Illinois University oraz tytuł magistra zarządzania w biznesie na Avila University w Kansas City. Jestem aktywnym członkiem kilku branżowych i akademickich komitetów doradczych, nadzoruję m.in. inicjatywy szkoleniowe i edukacyjne AEA dla techników i właścicieli małych firm na całym świecie. Od momentu przystąpienia do stowarzyszenia w 1999 r., opracowałem szeroką ofertę kursów szkoleniowych prowadzonych online, stacjonarnie oraz regionalnie. Przed objęciem stanowiska Prezesa, pracowałem jako dyrektor wykonawczy AEA Educational Foundation, która to zarządza największym na świecie programem stypendialnym dla techników, obsługujących statki powietrzne i awionikę.

2.Jakie widzi Pan wyzwania stojące przed organizacją AEA?

Naszym największym wyzwaniem jest rekrutacja kolejnego pokolenia specjalistów ds. lotnictwa – od pilotów do techników; na tym będziemy się skupiać w najbliższej przyszłości. Kiedy mowa o zaawansowanych technologiach, oczywistym jest, że awionika się wyróżnia. Mogłoby się wydawać, że podczas rekrutacji powinniśmy mieć przewagę, ale konkurujemy z wieloma innymi obszarami, również zaawansowanych technologii. Wyzwaniem będzie więc znalezienie tylu sposobów, ile jest tylko możliwych, na podzielenie się z przyszłymi pokoleniami naszą historią, zapewnienie napływu utalentowanych pracowników, znalezienie prostszych sposobów, by szkolić techników tak , by mogli wcześniej wydajnie pracować.

3. Czy jako nowy Prezydent AEA dostrzega Pan potrzebę wprowadzenia jakiś zmian?

Od 62 lat organizacja AEA ma właściwą formułę. Moim celem jest kontynuowanie dziedzictwa sukcesu, pomagając jednocześnie naszym członkom w wyprzedzaniu najnowszych osiągnięć technologicznych w kokpicie i kabinach nowoczesnych statków powietrznych. Przyszłość będzie wyglądała inaczej, ale nasza misja pozostanie niezmienna, a jest nią zwiększanie możliwości naszych członków, ułatwianie komunikacji, dalsza edukacja, stymulowanie jakości i stosowanie najlepszych praktyk, jak również, wraz z odpowiednimi organami na całym świecie, wpływ na procesy regulacyjne i legislacyjne.

4. Czy dla środowiska lotniczego istnieją jakieś szczególnie ważne kwestie, wymagające szybkiej regulacji, w których AEA może pomóc?

Mimo istnienia wielu organów nadzorujących tworzenie przepisów lotniczych na całym świecie, od AEA nadal wymaga się trzymania ręki na pulsie. Prawie codziennie reagujemy na zmiany przepisów lub wytyczne od tych władz. Na szczęście, nasz zespół zajmujący się kwestiami przepisów i zespół konsultantów pilnują, by AEA reagowała na czas, zawsze mając na uwadze interesy swoich członków, zarówno z perspektywy organizacji obsługowej, jak i producenta sprzętu.

5. Jak widzi Pan współpracę z EASA, czy krajowymi organizacjami lotniczymi, typu ULC?

AEA jest bardzo aktywne w kontaktach z organami międzynarodowymi. Mamy biuro w Kolonii w Niemczech i odbywamy regularne spotkania z EASA i innymi europejskimi organami, oczywiście gdy zachodzi taka potrzeba. Wraz z innymi stowarzyszeniami bierzemy udział w tworzeniu przepisów oraz prowadzimy międzynarodowe działania w zakresie harmonizacji z FAA, gdy ma to wpływ na naszych członków i ich działalność.

6. Jakimi kryteriami kierujecie się Państwo przyznając nominacje do tytułu „AEA Member of the Year” oraz „Associate member of the Year”?

Czynnikami, które bierzemy pod uwagę jest regularny udział w wydarzeniach AEA oraz to, jak aktywna we wspieraniu misji AEA jest dana osoba lub firma. Te nominacje to ogromne wyróżnienie, a nominowane osoby czy firmy uważane są za najlepsze w naszej branży. Podczas naszej, tegorocznej Konwencji prawdziwym zaszczytem było móc ogłosić, że nominowanym do tytułu „AEA Member of the Year” został Pan Prezes Paweł Drabczyński. Serdecznie gratuluję tego wyróżnienia.

7. Co chciałby Pan powiedzieć inżynierom elektronikom i inżynierom awioniki, tak w Polsce, jak i w Europie?

AEA jest organizacją założoną po to, by służyć lotniczym organizacjom obsługowym i producentom. Jeżeli jest coś, co możemy zrobić , aby pomóc im od strony przepisów prawa, strony technicznej, sieciowej, czy biznesowej to czekamy tylko na kontakt. Zachęcamy też do udziału w naszych konferencjach AEA Connect, które odbywają się co roku w styczniu, w różnych miejscach w Europie. Aby być na bieżąco z tym nad czym pracuje AEA, zachęcam do odwiedzenia naszej strony: www.aea.net i zapoznania się z naszym magazynem Avionics News, dostępnym w formie elektronicznej na naszej stronie . Zainteresowane osoby z pewnością znajdą w nim wiele ciekawych i przydatnych informacji ze świata lotniczego.

Serdecznie dziękujemy za rozmowę i życzymy dużo sukcesów!

Pożegnanie Pauli Derks – dotychczasowej Prezes AEA
Prezes Paweł Drabczyński oraz nowy Prezes AEA, Mike Adamson pożegnali odchodzącą na emeryturę dotychczasową Prezes AEA, Paulę Derks.

Pożegnanie Pauli Derks – dotychczasowej Prezes AEA

Jednym z najważniejszych wydarzeń dla całej organizacji AEA było oficjalne pożegnanie Prezes AEA, Pauli Derks i oddanie sterów organizacji w ręce nowego Przewodniczącego. Pani Paula Derks po 23 latach zarządzania organizacją przeszła na emeryturę, co zapowiedziała już rok wcześniej, podczas konwencji w Las Vegas. Stowarzyszenie przygotowało specjalną, pożegnalną imprezę, dedykowaną Pauli Derks. Każdy osobiście mógł podziękować Pani Prezes za wieloletnią pracę na rzecz AEA, za wspaniały rozwój, jaki AEA osiągnęła pod rządzami Pauli Derks, a także za pomoc i wsparcie udzielane na co dzień członkom AEA. Nie brakowało momentów wzruszenia.

My także osobiście pożegnaliśmy odchodzącą Panią Prezes. Na jej ręce wręczyliśmy specjalnie zaprojektowany album, w którym znalazły się zarówno pamiątkowe zdjęcia ze wspólnych konferencji i spotkań z Paulą Derks, jak i zdjęcia z najbardziej atrakcyjnymi miejscami Polski, co być może będzie zachętą do odwiedzenia naszego kraju. Album zawierał też małą niespodziankę –specjalny film, który z pewnością pozostanie dla Pani Prezes miłym wspomnieniem ze wzajemnej współpracy z naszą firmą, jak i pozostałymi członkami AEA.

Szkolenia i nowości produktowe

Jakkolwiek tegoroczna Konwencja miała swój specyficzny, wyjątkowy charakter, to jednak nie można zapominać, że coroczne sympozja to także prezentacje produktowe i usługowe firm członkowskich, jak również szereg szkoleń produktowych i tych dotyczących aktualnych przepisów. Część targowa konwencji zgromadziła aż 134. wystawców, w tym naszych partnerów, z którymi współpracujemy od lat. Wielu z nich, jak Bendix/King, Garmin, Universal Avionics, Avidyne, Aspen Avionics, Appareo oraz Mid Continent było zarazem sponsorami tegorocznej Konwencji. Z wielkim zainteresowaniem wzięliśmy udział w wybranych szkoleniach oraz zapoznaliśmy się z ostatnimi nowościami na rynku awioniki, a tych nie brakowało.

szkolenia i nowości produktowe Garmin, Honeywell, Bendix King

Garmin Polska, awionika

Garmin zaprezentował nową serię GPSów – GNX 375 i GPS 175, nawiązującą do stylistyki znanych GTNów w hybrydzie z odbiornikiem ADS-B i transponderem, a gabarytowo odpowiadającą dawnym urządzeniom typu GPS 150/155XL. Z pewnością nowa seria spotka się z pozytywnym odbiorem przyszłych użytkowników.

BendixKing by Honeywell, awionika

Na swoim stoisku Bendix/King pokazał nowy AeroVue Touch ™ – szybki, prosty i wydajny wyświetlacz parametrów lotu dla certyfikowanych statków powietrznych. AeroVue Touch może być zainstalowany jako podstawowy wyświetlacz parametrów lotu lub jako wyświetlacz MFD. Kolejną nowością był elektroniczny sztuczny horyzont z dodatkowymi informacjami o wysokości i prędkości lotu – KI 300. Może być stosowany jako zamiennik dla tradycyjnego sztucznego horyzontu lub jako urządzenie uzupełniające wyświetlacz AeroVue o wskaźnik typu standby. Propozycję nowości Bendix/King dopełnił elektroniczny system monitoringu silnika AeroPoint 200, bardzo podobny pod względem funkcji do znanych urządzeń typu JP Instruments oraz autopilot AeroCruze 100.

Honeywell, awionika, światowy koncern w branży lotniczej

Kolejny nasz partner – Honeywell postawił na pakiet komunikacji satelitarnej Aspire®,zapewniający łączność w locie dla lotnictwa biznesowego, linii lotniczych i śmigłowców na całym świecie. Wykorzystując system satelitarny Inmarsat, Aspire® 400 zapewnia większą niezawodność, oszczędność kosztów i wydajność od bieguna do bieguna. System łączności satelitarnej Honeywell Aspire 400 zapewnia szybką transmisję głosu i danych dla kokpitów i kabin w kompaktowej i lekkiej obudowie.


AEA kolacja w muzeum

Kolacja w muzeum

Tradycją Konwencji są uroczyste kolacje, organizowane zarówno przez AEA, jak i przez producentów awionniki dla swoich dealerów. Po raz kolejny mieliśmy przyjemność uczestniczyć w takich wieczorach. Stowarzyszenie AEA zaprosiło swoich gości do Muzeum Lotnictwa w Palm Springs, które zawiera jedną z największych na świecie kolekcji latających samolotów bojowych z okresu II wojny światowej, z których wiele zostało zbudowanych właśnie w południowej Kalifornii. Dla miłośników lotnictwa z tamtego okresu wieczór ten był nie lada gratką.

Garmin Polska, awionikaBendixKing by Honeywell, awionikaHoneywell, awionika, światowy koncern w branży lotniczejUniversal Avionics Systems CorporationAvidyne PolskaASPEN Avionics PolskaMID Continent Instruments Polska

Poprzedni artykuł

Comprehensive and professional technical integration

Następny artykuł

AEA under new leadership

Najnowsze z Blog

0 $0.00