Drabpol przedstawicielem Bet Shemesh Engines Ltd.

2 min czytania

Po okresie dwustronnych rozmów, spotkań i badań rynku, firma nasza podpisała umowę agencyjną z izraelską firmą Bet Shemesh Engines Limited (BSEL), zajmującą się m.in. remontem silników dla lotnictwa wojskowego i cywilnego, zostając jej oficjalnym przedstawicielem.

Podpisanie umowy poprzedziła wizyta naszej delegacji w zakładach silnikowych w Bet Shemesh w Izraelu, mająca na celu zapoznanie się z możliwościami firmy oraz jej pełną ofertą.

Wzajemna umowa jest wynikiem wyjścia naprzeciw oczekiwaniom Polskich Sił Zbrojnych w zakresie wsparcia eksploatacji wojskowych statków powietrznych, wyposażonych w silniki zachodniej produkcji, dla których polski przemysł lotniczy nie posiada jeszcze kompetencji w obszarze obsług poziomu intermediate oraz remontu modułów i całych silników. Przeszkodą w dywersyfikacji źródeł wsparcia silników
F-100 są ograniczenia nałożone przez Stany Zjednoczone, z których wynika konieczność posiadania przez firmę obsługową czy remontową zgody Departamentu Stanu w postaci TAA (Technical Assistant Agreement). Taki dokument jest obecnie procedowany, a jego uzyskanie pozwoli BSEL wykonywać prace na polskich silnikach F-100.

Dlaczego Drabpol – BSEL?

BSEL jest jedną z czołowych, światowych firm zajmujących się remontem silników dla lotnictwa wojskowego, jak i cywilnego. Wspiera Izraelskie Siły Powietrzne, zapewniając im wysoką gotowość samolotów F-16. Posiada doświadczenie we współpracy z wojskiem, gdyż większość personelu, tak kierowniczego, jak i technicznego firmy rozpoczynało swoje kariery w świecie lotnictwa wojskowego, a niektórzy nadal są jego czynnymi rezerwistami. W siłach powietrznych firma znana jest z wysokiej jakości i krótkich terminów prac. O jakości tej świadczą również certyfikaty ISO 9001, AS 9100, FAA – repair station, EASA, producentów silników Pratt & Whitney na silniki F100 i General Electric – na silniki T700 oraz dopuszczenia sił powietrznych różnych państw.

Poszukując partnera biznesowego, BSEL zwróciło uwagę na nasze duże kompetencje oraz dziania na rzecz przemysłu obronnego i lotnictwa cywilnego.

Dbamy o to, by oferowane przez nas wyroby, materiały i usługi dostarczane były zgodnie z obowiązującymi normami, standardami, z użyciem odpowiednich procedur oraz zgodnie z posiadanymi przez nas uprawnieniami i certyfikatami. Należą do nich System Zarządzania Jakością PN-EN ISO 9001:2001, Certyfikat Zgodności Funkcjonowania Wewnętrznego Systemu Kontroli (WSK), Koncesja MSWiA zezwalająca na obrót towarami, usługami i technologiami o znaczeniu strategicznym, Certyfikat AQAP 2110:2006, Certyfikat TRACE oraz Certyfikat NATO NCAGE 0733H.

Struktura naszej firmy zawiera również specjalnie wyodrębnioną komórkę, jaką jest kancelaria tajna, która odpowiedzialna jest za właściwe rejestrowanie, przechowywanie, obieg i wydawanie materiałów uprawnionym osobom, dzięki czemu zapewnia ochronę informacji niejawnych.

BSEL – HISTORIA

Firma Bet Shemesh Engines Limited (BSEL) powstała w 1968 roku jako producent części do silników odrzutowych. Obecnie oprócz produkcji części silnikowych realizuje remonty silników lotniczych oraz wspiera klientów drobnymi naprawami modułów.

BSEL podzielone jest na 4 działy:

  • produkcyjny,
  • odlewniczy,
  • badawczo-rozwojowy,
  • remontowy.

Dział produkcyjny – realizuje obróbkę mechaniczną dużych części okrągłych, takich jak tarcze wirników i wieńce kierownic turbin oraz sprężarek, a także odpowiedzialny jest za wytwarzanie elementów blaszanych, takich jak stabilizatory płomienia, zespoły wtryskiwaczy itp.

Dział odlewniczy – zajmuje się odlewaniem łopatek sprężarek i turbin z tzw. superstopów oraz integralnych wieńców kierownic do następujących silników lotniczych: PW4000, V2500, APS 2300, APS 2800, APS 3200, APS 5000, PWC 210, PWC 306,PWC 307, PWC 545 i innych.

Dział badawczo-rozwojowyDział remontowy – zorientowany jest głównie na zabezpieczenie lotnictwa wojskowego, realizując remonty silników dla sił powietrznych Brazylii, Tajlandii, Grecji, Kolumbii, Filipin, Ekwadoru i innych, zachowując przy tym pełną gotowość wsparcia Izraelskich Sił Powietrznych.

Realizuje obsługę, remonty oraz modernizacje następujących silników:

  • Pratt & Whitney – serii F100,
  • Pratt & Whitney – serii PT6,
  • General Electric – serii T700,
  • Rolls-Royce: Alison serii M250 oraz
    ich modułów, agregatów a także silników
    do BSP.

Główne, zrealizowane programy modernizacyjne to modernizacja silnika F100 do konfiguracji DPI/220E oraz silnika T700 do konfiguracji 701C/D. Silniki PT-6, T-700 oraz RR-250 są stosowane
również w cywilnych statkach powietrznych. W związku z tym BSEL posiada także odpowiednie certyfikaty lotnictwa cywilnego i silniki remontowane dla cywilnych statków powietrznych otrzymują właściwe dokumenty po przeprowadzonym remoncie.

Większość napraw i remontów agregatów realizowanych jest na miejscu w oparciu o takie technologie, jak: obróbka skrawaniem, śrutowanie, obróbka termiczna, spawanie, lutowanie, obróbka galwaniczna oraz nakładanie powłok metalicznych – napylanie plazmowe, natryskiwanie naddźwiękowe HVOF oraz metoda Sermetel, komputerowe pomiary przepływów, wyważanie statyczne i dynamiczne oraz
badania nieniszczące prowadzone różnymi metodami. Dział posiada również hamownie silników odrzutowych do 35000 funtów ciągu i turbowałowych do 2500 KM. Personel BSEL stanowią głównie specjaliści z doświadczeniem w lotnictwie wojskowym Izraela, a wielu z nich, jak już wspomnieliśmy to ciągle aktywni rezerwiści, stałe szkolenia zarówno przez wojsko, jak i przemysłowych liderów, takich jak Pratt & Whitney czy General Electric Aviation.

Poprzedni artykuł

Propozycje Konvekty dla pojazdów szynowych

Następny artykuł

Współpraca z CURTISS-WRIGHT

Najnowsze z Blog

0 $0.00