• DTCO 4.1 będzie rejestrować przekroczenie granicy, ułatwiając organom monitorowanie, przestrzegania przepisów dotyczących kabotażu oraz delegowania pracowników.
• Firma technologiczna twierdzi, że zwiększy to znaczenie DTCO jako narzędzia do osiągania celów w polityce społecznej i polityce transportowej.
Firma technologiczna Continental z zadowoleniem przyjmuje przyjęcie Pakietu Mobilności I przez Komisję Europejską, a także – 8 lipca – przez Radę Europejską. Tachografy będą miały do odegrania ważną rolę, ponieważ DTCO 4.1, inteligentny tachograf nowej generacji , umożliwi wdrożenie wytycznych określonych w Pakiecie Mobilności I. Najważniejsze z nich to przepisy dotyczące kabotażu i delegowania pracowników w branży transportowej. Oprócz innych funkcji, tachografy zainstalowane w pojazdach użytkowych będą rejestrować przekroczenia granic poprzez łącze do satelitarnego systemu pozycjonowania. „Cieszymy się z zastosowania DTCO do monitorowania zgodności z wytycznymi dotyczącymi kabotażu i delegowania pracowników, oraz uważamy za dobre, rozwiązanie, w którym tachografy będą teraz obowiązkowe dla pojazdów o masie od 2,5 do 3,5 tony wykorzystywanych w transporcie międzynarodowym”, powiedział Gilles Mabire, szef jednostki biznesowej ds. pojazdów użytkowych i usług (Commercial Vehicles &Aftermarket Business Unit) w Continental. „Pakiet Mobilności I zapewni uczciwą konkurencję w europejskim przemyśle transportowym oraz będzie promować większe bezpieczeństwo. To bardzo dobra wiadomość. ”
Zwiększenie znaczenia tachografów
Ta decyzja z pewnością zwiększy znaczenie inteligentnych tachografów, ponieważ Pakiet Mobilności potrzebuje ich do osiągnięcia celów polityki transportowej. W tym celu potrzebne będą wiarygodne dane z pojazdów użytkowych.
„Wnosimy istotny wkład w społeczeństwo i jesteśmy z tego dumni” – mówi Mabire. „Jesteśmy również bardzo pewni, że nasze tachografy pomogą decydentom rozwiązać szereg innych ważnych problemów społecznych. Dzięki ich zdolności do rejestrowania przypisanych danych w bezpieczny i godny zaufania sposób, są one idealnym narzędziem do tego. ”
Prace nad nową generacją, DTCO 4.1, rozpoczęły się już w renomowanym centrum produkcji tachografów Continental w Schwarzwaldzie. „Bardzo uważnie śledziliśmy prace nad pakietem mobilności i opracowaliśmy już scenariusze techniczne dotyczące rejestrowania przekroczeń granicy” – mówi Dirk Gandras, kierownik Continental odpowiedzialny za rozwój tachografów. Poprzednie generacje tachografów zapewnią podstawy technologiczne, a obecna wersja DTCO 4.0 może już odbierać sygnały satelitarne.
Pierwsze przemysłowe zastosowanie bezpiecznej komunikacji z europejskim systemem satelitarnym Galileo
DTCO 4.1 zarejestruje przejścia graniczne za pomocą satelitarnego pozycjonowania i odnotuje miejsca, w których pojazdy są ładowane i rozładowywane. Organy mogą wykorzystywać te dane do sprawdzania zgodności z przepisami, w szczególności dotyczącymi dostępu do rynku transportowego i delegowania kierowców. W rzeczywistości, oprócz korzystania z sygnałów GPS, będzie to jedna z pierwszych aplikacji przemysłowych służąca do wsparcia (OSNMA) sygnałów z systemu Galileo. Inżynierowie z zespołu Dirka Gandrasa wzięli pod uwagę sygnał Galileo, konstruując obecną generację DTCO 4.0.
Continental opracowuje pionierskie technologie i usługi na rzecz zrównoważonej i połączonej mobilności ludzi i ich towarów. Firma technologiczna, założona w 1871 roku, oferuje bezpieczne, wydajne, inteligentne i niedrogie rozwiązania dla pojazdów, maszyn, i transportu. Prawie 3 dekady współpracy z firmą Drabpol, rozpoczętej jeszcze w 1991 roku pozwoliły nam wyrobić sobie wysoką pozycję na rynku tachografów w Europie środkowo-wschodniej. Wysiłkiem firmy Drabpol udało się między innymi ustanowić na terenie Polski 140 autoryzowanych serwisów partnerskich Continental w zakresie tachografów.
Za pośrednictwem naszej platformy sklepowej udostępniliśmy także zestawy „Tachograf w Busie”, które ułatwią posiadaczom pojazdów powyżej 2,5t przystosowanie ich do nowych wymogów. Zapraszamy na sklep.drabpol.pl.