Nowy agregat do elektrycznych pojazdów dostawczych
Zalety
■ Zasilany z akumulatora pojazdu, brak sprężarki w komorze silnika
■ Bezszczotkowy zintegrowany silnik 24V, bez drogiej wymiany szczotek węglowych
■ Niezawodne chłodzenie do temperatury zewnętrznej 43°C
■ Płaski parownik wewnątrz pojazdu (tylko 187 mm)
■ Stała wydajność chłodzenia w korkach i zatłoczonych miastach przy niskim zużyciu energii
■ Łatwy i szybki montaż
Opcje
■ Odszraniane gorącym gazem
■ Chłodzenie postojowe 230 V
Główne zalety:
System przeznaczony do małych pojazdów (do 3,5 tony) typu furgon
Napięcie 24V pozwala na ekonomiczna i wydajną eksploatację baterii. Znakomicie się sprawdza w transporcie wymagającym ścisłego reżimu temperaturowego w zatłoczonych miastach, gdzie często występują zatory drogowe i inne ograniczenia ruchu pojazdów a wąskie ulice wymagają stosowania małych, szybkich i wszechstronnych pojazdów dostawczych. KONVEKTA opracowała Agregat chłodniczy FK 2220-E który jest zasilany energią z akumulatora 24V. Nie ma potrzeby instalowania sprężarki w komorze silnika. W ten sposób zredukowano nie tylko koszty instalacji rezygnując z uchwytu sprężarki, ale powstały nieograniczone możliwości instalacji w pojazdach z klimatyzacją kabiny kierowcy. FK 2220-E może osiągnąć swoją moc i wydajność przy temperaturze zewnętrznej do 43°C , wydajność chłodnicza nie jest zależna od prędkości obrotowej silnika.
FK 2220-E składa się z dwóch komponentów.
Jeden to skraplacz dachowy DKD 133-E,
a drugi to parownik VD2058 .
Cała jednostka chłodnicza i napędowa jest umieszczona w obrębie modułu dachowego. Poszczególne komponenty są optymalnie dopasowane do siebie i można do nich dotrzeć w prosty i przyjazny dla serwisu sposób poprzez zdjęcie osłony.
Kolejna zaleta jest ukryta pod obudową na dachu. Jest to górny skraplacz. To tutaj znajduje się w pełni hermetyczna sprężarka z bezobsługowym napędem 24V.
KONVEKTA stawia na parownik VD 2058 napędzany napięciem 24 V. Parownik ma całkowitą wysokość tylko 187 mm i wydajny wentylator, który zapewnia niezawodną cyrkulację powietrza w komorach chłodniczych o objętości załadunku do 14 m³ .