Pakiet mobilności przyjęty

1 min czytania

8 lipca br. Komisja oraz Rada Europejska przyjęli pakiet zmian w unijnych przepisach regulujących międzynarodowy transport drogowy tzw. „Pakiet Mobilności” . Najważniejszym aspektem pakietu mobilności jest zbiór zasad dotyczących kabotażu, co oznacza, że tachograf będzie rejestrował przekroczenia granicy, tym samym ułatwiając organom monitorowanie przestrzegania przepisów dotyczących kabotażu oraz delegowania pracowników.

Wejście w życie pakietu z zadowoleniem przyjął nasz partner, producent inteligentnych tachografów – koncern Continental VDO. Tachografy cyfrowe nowej generacji będą miały tu do odegrania bardzo ważną rolę. Umożliwią bowiem wdrożenie wytycznych określonych w Pakiecie Mobilności . Nowy inteligentny tachograf DTCO 4.1 Continental zarejestruje już przejścia graniczne za pomocą satelitarnego systemu pozycjonowania oraz miejsca, w których pojazdy są ładowane i rozładowywane. Organy mogą wykorzystywać te dane do sprawdzania zgodności z przepisami, w szczególności dotyczącymi dostępu do rynku transportowego i delegowania kierowców. W rzeczywistości, oprócz korzystania z sygnałów GPS, będzie to jedna z pierwszych aplikacji przemysłowych służąca do wsparcia (OSNMA) sygnałów z systemu Galileo. Zmiany zawarte w Pakiecie Mobilności wprowadzane będą stopniowo, aż do roku 2026. Pierwsze z nich weszły w życie już we wrześniu. Dotyczą one odpoczynków tygodniowych kierowcy, powrót kierowcy do bazy, wydłużenia godzin jazdy (dziennego lub tygodniowego), a także przerw w przypadku załogi dwuosobowej w pojeździe.

Cieszymy się z zastosowania DTCO do monitorowania zgodności z wytycznymi dotyczącymi kabotażu i delegowania pracowników oraz uważamy za dobre takie rozwiązanie, w którym tachografy będą obowiązkowe także w pojazdach o masie od 2,5 do 3,5 tony, wykorzystywanych w transporcie

międzynarodowym” – powiedział Gilles Mabire, szef jednostki biznesowej ds. pojazdów użytkowych i usług w Commercial Vehicles &Aftermarket Business Unit. „Pakiet Mobilności zapewni uczciwą konkurencję w europejskim
przemyśle transportowym oraz będzie promować większe bezpieczeństwo. To

bardzo dobra wiadomość ” – dodał. Prace nad nową generacją tachografów DTCO 4.1 już się rozpoczęły w centrum produkcyjnym Continental w Schwarzwaldzie.
„Bardzo uważnie śledziliśmy prace nad pakietem mobilności i opracowaliśmy

już scenariusze techniczne, dotyczące rejestrowania przekroczeń granicy” – relacjonował Dirk Gandras, odpowiedzialny w Continental-u za rozwój tachografów.

Continental Polska

Poprzedni artykuł

Pakiet mobilności UE: Continental z zadowoleniem przyjmuje nowe role inteligentnych tachografów

Następny artykuł

Słynny IŁ 18 sprzedany

Najnowsze z Blog

0 $0.00