/

XVI Międzynarodowe Targi Transportu Zbiorowego TRANSEXPO w Kielcach – Nasze rozwiązania w prezentowanych autobusach

3 min czytania

Na tegorocznej edycji targów prezentowaliśmy m.in. silniki elektryczne Dana/ TM4, miejsce pracy kierowcy FAP wraz z wyświetlaczami, szeroką paletę gniazd USB, system pomiaru ciśnienia i  tempertaury opon CPC, systemy telematyczne i wiele, wiele innych.Promowalismy także autorskie rozwiązanie naszego działu Research & Development – PDU (Power Distribution Unit).

Jest to urządzenie dystrybucji mocy, przeznaczone do kontroli zasilania w systemach napędu elektrycznego i hybrydowego w autobusach oraz pojazdach ciężarowych, które swoją premierę miało na zeszłorocznych targach Transexpo. Dziękujemy wszystemi Klientom za odwiedzenie naszego stoiska, konstruktywne rozmowy oraz wymianę spostrzeżen i doświadczeń.

Tradycyjnie już oferowane przez nas rozwiązania można było zobaczyć w prezentowanych na Transexpo autobusach czołowych polskich, jak i zagranicznych producentów. Firma nasza nie tylko dostarczyła do tych pojazdów same rozwiązania, ale przede wszystkim była autobusowym integratorem dla wielu z nich.

ARP E-Vehicles

Na tegorocznym Transexpo swoją światową premierę miał najnowszy elektryczny autobus Pilea 12E firmy ARP E-Vehicles. Bez wątpienia premiera ta była jednym z najważniejszych wydarzeń tej edycji. Tym bardziej jesteśmy dumni, że w tworzeniu tego autobusu mieliśmy spory udział. W nowej Pilea 12E zastosowano wiele rozwiązań z najwyższej półki, które oferuje nasza firma. W autobusie znalazły się takie systemy jak:

  • DANA/TM4 – bezobsługowe, ciche, niezawodne silniki o najwyższej sprawności.
  • M580 – zaawansowany sterownik gotowy na Functional Safety.
  • EHPS – Wydajny i cichy system elektrohydraulicznego wspomagania kierownicy do pojazdów elektrycznych.
  • KIBES 5 – system multipleksowy, będący sercem i układem nerwowym autobusu.
  • mFAP – nowoczesne, ergonomiczne miejsce pracy kierowcy wyposażone w 12 calowy ciekłokrystaliczny wyświetlacz.
  • ProViu – system 360 podglądu wokół pojazdu.
  • AAS 4.0 – asystent skrętu, umożliwiający detekcję pieszych i rowerzystów w martwym polu, opracowany z uwzględnieniem o Reg. 151 ECE.
  • Continental CPC – precyzyjny system monitorowania ciśnienia w kołach (TPMS) z podglądem danych na wyświetlaczu kierowcy.
  • OpenECU Pi-EVCC – niezależny sterownik nadzorujący proces ładowania pojazdów elektrycznych.

Premierowa odsłona nowego autobusu odbyła się z wielką pompą przy udziale naszego Dyrektora działu R&D – Michała Sitka, który nadzorował z naszej strony cały projekt.


ARTHUR BUS

Po raz pierwszy na Transexpo wystawiła się firma ARTHUR BUS, z którą nawiązaliśmy współpracę w 2021 roku. Jej efektem jest 12 metrowy autobus wodorowy ARTHUR H2 Zero, zaprojektowany i wyprodukowany w rekordowym czasie 12 miesięcy. Autobus ten mogliśmy podziwiać na tegorocznych targach.

Do pojazdu tego dostarczyliśmy zarówno komponety, jak i opracowaliśmy i wdrożyliśmy system multipleksowy KIBES 5, zarówno pod względem elektrycznym, jak i programowym. Wykonaliśmy również integrację systemu z innymi komponentami i oprogramowaniem innych dostawców. W prezentowanym na targach autobusie zwiedzający mogli zobaczyć miejsce pracy kierowcy FAP+ wraz z 12 calowym, wyświetlaczem MultiViu Proffesional, na którym opracowaliśmy wizualizację wszystkich informacji, zgodnie z życzeniami Klienta. ARTHUR H2 Zero wyposażony został również w tachograf DTCO 4.0, system blokady alkoholowej Alcolock V3, system monitorowania ciśnienia i temperatury w oponach – CPC, rejestrator danych wypadku – UDS AT-Pro (czarna skrzynka), pedał gazu WM-526 Curtiss – Wright oraz radioodbiornik CAN Continental.

Debiut firmy ARTHUR BUS na Transexpo był okazją do wręczenia naszemu Klientowi drobnego upominku, wykonanego przez nasze Biuro Projektowe oraz Dział Rozwoju– miniaturowego system napędowego DANA/TM4.


Karsan

Swoje elektryczne autobusy prezentowała na Transexpo także firma Karsan, z którą współpracowaliśmy w trudnym, pandemicznym czasie.

Dla tureckiego producenta firma nasza zdalnie opracowała i wdrożyła wiele rozwiązań programistycznych, opartych o szerokie możliwości systemu KIBES 5 oraz kompleksowo przeszkoliła zespół inżynierów Karsana.

Większość modułów funkcyjnych została przygotowana zgodnie z Functional Safety, a to wszystko w zaledwie kilka miesięcy. Na wyświetlaczu pojawiła się bardzo rozbudowana diagnostyka pojazdu, nie tylko w oparciu o ramki DM1, ale również wiele autorskich algorytmów. Z poziomu menu serwisowego można zmieniać nie tylko podstawowe funkcje, ale także wiele ustawień trakcyjnych. Podkreślić chcemy, że nasz udział w tych projektach zawdzięczamy swojemu 40-letniemu doświadczeniu w branży automotive, prowadzonej działalności badawczo-rozwojowej z zastosowaniem najnowocześniejszych rozwiązań światowych liderów dla pojazdów heavy duty. Dzięki temu z sukcesem wspomagamy zarówno dopiero startujące na rynku firmy, takie jak ARP e-Vehicles czy Arthur Bus, jakteż i te, funkcjonujące na rynku od wielu już lat.

Poprzedni artykuł

Za pomoc Narodowi Ukraińskiemu

Następny artykuł

XVI Międzynarodowe Targi Transportu Zbiorowego TRANSEXPO w Kielcach – Targowe Wyróżnienie

Najnowsze z Blog

0 $0.00