Zawsze o krok do przodu: zoptymalizowane rozwiązania dla ambitnych.
Niezależnie od tego, czy są przewożeni ludzie, czy transportowane towary, wymagania dotyczące podwozia nowoczesnego pojazdu użytkowego wykraczają daleko poza zwykłe przewożenie ładunku.
Maksymalna ochrona kierowcy, pojazdu i ładunku to kluczowe kwestie. Istnieją jednak dodatkowe ważne aspekty wyboru elektronicznych komponentów, takie jak, np. zmniejszenie zużycia paliwa. W przeszłości elektroniczne jednostki sterujące używane do sterowania podwoziem znajdowały się w kabinie ze względu na koszty i łatwość konserwacji. Nowoczesne systemy są coraz częściej instalowane na ramie pojazdu lub bezpośrednio w okolicy urządzeń wykonawczych. Zapewnia to, że architektura elektroniki zajmuje niewiele miejsca, a koszty są zoptymalizowane, a jednocześnie zmniejsza się ryzyko awarii ze względu na fakt, że krótkie wiązki przewodów są mniej podatne na zakłócenia zewnętrzne.
Zwiększona niezawodność i niższe koszty systemu to ważne korzyści, a także zwiększona różnorodność funkcjonalna. Wszystkie te czynniki przyczyniają się do sukcesu komercyjnego naszych klientów. Nasze systemy elektroniczne są specjalnie zaprojektowane i zbudowane, aby spełnić specyficzne wymagania pojazdów użytkowych. I nie poprzestajemy tylko na teraźniejszości – niezależnie od tego, czy chodzi o bezpieczeństwo, ekonomię, wydajność czy środowisko, rozwiązania Continental są często rozwiązaniami jutra.
Rozwiązanie multipleksowe MUX4-P − Jednostka sterująca podwoziem o zmiennej platformie.
Elektroniczne jednostki sterujące funkcjami związanymi z podwoziem są w większości zaprojektowane przez klienta lub posiadają funkcje specyficzne dla klienta, takie jak np. jednostki sterujące oświetleniem lub jednostki kontroli poziomu podwozia. Aby zapewnić producentom pojazdów swobodę realizacji własnego elektronicznego rozwiązania sterowania zamontowanego na otwartym podwoziu pojazdu komercyjnego, oferujemy ECU w obudowie chronionej przed wodą w trudnych warunkach środowiskowych.
Jednostka sterująca będzie dostępna w dwóch wariantach: niezależnym od jednostek głównych jako MUX4-Pcu oraz jako węzeł rozszerzeń MUX4-Pn. Rozszerzalność MUX4-Pn nadaje się do istniejącego systemu multipleksowego z centralnym komputerem lub sterownikiem nadwozia opartym na KIBES® i jest w stanie rozszerzyć możliwości I/O systemu poza chronioną kabiną znajdującą się w pobliżu czujników i siłowników zamontowanych na podwoziu. Dzięki niezależnie działającej jednostce sterującej MUX4-Pcu projektant pojazdu może wybrać obszar montażu, a także metodę programowania aplikacji odpowiadającą potrzebom funkcjonalnym i istniejącemu know-how.
Maksymalna wydajność i bezpieczeństwo: zaawansowane systemy kontroli.
Nowoczesne rozumienie bezpieczeństwa pojazdów to coś więcej niż tylko zapewnienie ochrony kierowcy i pasażerów. Szczególnie w przypadku pojazdów użytkowych zabezpieczenie ładunku ma kluczowe znaczenie gospodarcze.
Podwozia do zastosowań w pojazdach użytkowych w Europie są głównie wyposażone w zawieszenie pneumatyczne. Inteligentna kontrola ciśnienia pneumatycznego jest zatem niezwykle ważna. Najnowocześniejsza kontrola poziomu i aktywna kontrola przechyłu firmy Continental zapewniają maksymalne bezpieczeństwo. Nasza gama wyrafinowanych rozwiązań dla pojazdów użytkowych obejmuje wszystko, od prostej kontroli poziomu pojedynczej osi napędowej z amortyzacją pneumatyczną po złożone systemy elektroniczne dla czteroosiowych systemów zawieszenia pneumatycznego, w tym osi podnoszonej.
Nowoczesne rozwiązania elektroniczne pozwalają kierowcy poruszać tylną osią w górę iw dół za pomocą pilota bez wychodzenia z pojazdu. To znacznie zwiększa prędkość sprzęgania i odsprzęgania przyczepy, a tym samym zmniejsza koszty. Wszelkie straty powietrza występujące w systemie mogą być również automatycznie kompensowane. Możliwe jest automatyczne poziomowanie w celu wielokrotnego korzystania z tej samej rampy załadunkowej, a także automatyczne zachowanie tej samej wysokości wraz ze wzrostem masy podczas załadunku.
Wczesne ostrzeganie o przeciążeniu i maksymalna ochrona
Dokładnie analizując wzrost ciśnienia w miechach resorów pneumatycznych, możliwe jest obliczenie i wyświetlenie rzeczywistego obciążenia na każdej osi. Zapewnia to kierowcy wczesne ostrzeżenie o każdym przeciążeniu. W pełni automatyczne sterowanie osią podnoszoną sprawia, że ruszanie na śliskich nawierzchniach jest znacznie bezpieczniejsze. Gdy jednostka sterująca pojazdu (VCU) wykryje sytuację wymagającą regulacji antypoślizgowej (ASR), poziom osi dodatkowej/podnoszonej jest automatycznie podnoszony w celu zwiększenia przyczepności na osi napędowej. Odbywa się to w pełni automatycznie w ułamku sekundy, bez potrzeby interwencji kierowcy.
Zaawansowane technologicznie sterowanie rolkami firmy Continental
Dzięki automatycznej regulacji poszczególnych amortyzatorów system jest w stanie aktywnie przeciwdziałać niekontrolowanemu przesunięciu strefy ładunkowej, zapobiegając w ten sposób przewróceniu się pojazdu. System kontroli przechyłu ogranicza również do minimum pochylenie, szczególnie podczas hamowania lub niezwykle dużego przyspieszenia.
Zalety:
− Pełna, automatyczna kontrola poziomu podwozia
− Dodatkowa poprawa bezpieczeństwa dzięki inteligentnemu sterowaniu rolkami
− Inteligentna kontrola trakcji rozruchu
− Zoptymalizowany kosztowo ECU montowany w kabinie
− Zmniejszona wiązka przewodów dzięki ECU zamontowanemu na podwoziu
− Płynny algorytm kontroli poziomu w obudowie zmniejsza zużycie sprężonego powietrza
Wyznaczanie trendów: System poziomowania sprężyny powietrznej (ALS)
Integrując inteligentny czujnik wysokości i ciśnienia na obudowie sprężyny powietrznej i stosując bezobsługową ultradźwiękową metodę pomiarową, opracowaliśmy zoptymalizowane pod względem kosztów rozwiązanie do przyszłej kontroli poziomu podwozia. Czujniki można łatwo zintegrować z istniejącymi systemami poziomowania obudowy, ponieważ zapewniają one standardowe wyjścia sygnału analogowego. Połączenie czujnika ultradźwiękowego z zaworem pneumatycznym jest kolejnym krokiem w kierunku zmniejszenia liczby oddzielnych elementów systemu, a tym samym niezwykle upraszczając system.
Właściwe rozwiązanie dla każdego pojazdu
Continental może dostarczyć a Drabpol wdrożyć skuteczne, zorientowane na koszty rozwiązanie dla każdego możliwego wariantu pojazdu – czy to taniej jednostki montowanej w kabinie, czy systemu montowanego na podwoziu w pobliżu czujników i zaworów.
Zobacz i bądź widziany: innowacyjne zarządzanie oświetleniem w pojazdach użytkowych.
Skuteczne oświetlenie pojazdu jest ważnym czynnikiem bezpieczeństwa, ale nowoczesne systemy sterowania oświetleniem do zastosowań w pojazdach użytkowych muszą być w stanie wykonywać szeroki zakres dodatkowych zadań i spełniać surowe wymagania w zakresie modułowości, bezpieczeństwa operacyjnego i funkcjonalności.
Elastyczny, konfigurowalny, stale weryfikowalny system oświetlenia ciągnika i przyczepy jest niezbędny do efektywnej i ekonomicznej eksploatacji. Ponadto wymogi prawne różnią się w zależności od kraju, a pojazd może być wykorzystywany do celów specjalnych. Wszystkie te czynniki muszą być brane pod uwagę. Rolą nowoczesnego systemu sterowania światłem jest szybkie i proste wdrożenie odpowiednich wymagań.
Elektroniczne systemy zarządzania oświetleniem firmy Continental są zbudowane wokół inteligentnych jednostek sterujących z elektronicznym przełączaniem zasilania. Takie podejście drastycznie zmniejsza liczbę wymaganych komponentów w porównaniu z konwencjonalnymi elektromechanicznymi systemami sterowania światłem, które opierają się na przekaźnikach połączonych z bezpiecznikami szeregowo.
Nasza filozofia projektowania ma tę zaletę, że wymaga mniej miejsca na instalację, a także skutkuje bardziej niezawodnym systemem elektrycznym. System może automatycznie wykrywać zwarcia, przerwy w, przeciążenia i przerwy filamentu oraz posiada pamięć usterek ze znacznikiem czasu i precyzyjną identyfikacją ścieżki usterki, co skutkuje lepszym bezpieczeństwem operacyjnym pojazdu i zmniejszonymi kosztami konserwacji.
Zalety:
− Znacznie zmniejszona liczba komponentów
− Wymagana niewielka przestrzeń do montażu
− Niezawodny system elektryczny
− Automatyczne wykrywanie usterek i precyzyjna identyfikacja ścieżki błędu
− Szybka i łatwa realizacja dodatkowych funkcjonalności za pomocą oprogramowania
Znaczne oszczędności kosztów i czasu są również możliwe dzięki:
− Nie ma potrzeby sprawdzania świateł przed wyruszeniem w drogę
− Łatwa adaptacja i konfiguracja wiązek przewodów
− Prosta konfiguracja oprogramowania różnych opcji przełączania
− Łatwa konfiguracja dodatkowych opcji, takich jak automatyczne funkcje sterowania światłem w celu zapewnienia zgodności z różnymi przepisami dotyczącymi świateł do jazdy dziennej lub dodatkowy czujnik światła do automatycznego włączania / wyłączania reflektorów
Diody elektroluminescencyjne (LED) są coraz częściej stosowane w tylnych klastrach świateł pojazdów użytkowych i wdrażane we wszelkiego rodzaju kombinacjach tradycyjnych żarówek i klastrów LED lub wyłącznie diod LED. Ponieważ klastry LED zużywają znacznie mniej energii, system diagnostyki usterek musi być odpowiednio inteligentny i precyzyjny.
Elektroniczne systemy sterowania oświetleniem firmy Continental w pełni spełniają wszystkie powyższe potrzeby i są dostosowane specjalnie do wymagań indywidualnych klientów. Produkcja pojazdów na małą skalę jest wspierana przez scentralizowane jednostki sterujące z dowolnie programowalną funkcjonalnością. W przypadku większych flot pojazdów zdecentralizowane jednostki sterujące są montowane bezpośrednio na podwoziu pojazdu w celu optymalizacji architektury elektroniki i zapewnienia jej maksymalnej niezawodności. Producenci pojazdów, a także operatorzy flot mogą polegać na naszej wszechstronnej wiedzy, aby zapewnić idealne, zorientowane na koszty rozwiązanie dla wszystkich swoich potrzeb w zakresie kontroli światła.
Zalety:
− Zoptymalizowana przestrzeń montażu
− Zalety bezpieczeństwa i niezawodności dzięki kompaktowym rozmiarom i doskonałej wytrzymałości
− Automatyczna diagnostyka zapewnia wczesne żądania konserwacji
− Oszczędność kosztów dzięki mniejszej liczbie pojedynczych komponentów
Pomiar ciśnienia i temperatury w oponach.
Opony odgrywają istotną rolę w bezpieczeństwie pojazdów, ale utrzymanie ich przy prawidłowym ciśnieniu umożliwia również znaczne zmniejszenie zużycia paliwa, kosztów konserwacji i emisji CO2.
Pomiar ciśnienia w oponach firmy Continental to inteligentny system informacji o oponach, który stale monitoruje opony i natychmiast ostrzega kierowcę po wykryciu niskiego ciśnienia. Niektóre systemy mogą nawet automatycznie informować kierownika floty i najbliższy warsztat. Uszkodzone opony można zatem naprawić lub wymienić, zanim dojdzie do kosztownych uszkodzeń.
Zużycie opon jest zmniejszone, co przekłada się na mniej przestojów pojazdów i niższe koszty eksploatacji. Najnowocześniejszy system informacji o oponach firmy Continental pozwala również na znaczne usprawnienia w zarządzaniu flotą.
Continental oferuje różne opcje konfiguracji dostosowane do różnych wymagań. Obejmują one zarówno samodzielne systemy, które wyświetlają informacje kierowcy na oddzielnym wyświetlaczu w kokpicie, jak i zintegrowane rozwiązania, które prezentują informacje za pośrednictwem centralnego zestawu wskaźników.
System informacji o oponach można skonfigurować tak, aby spełniał potrzeby różnych typów pojazdów i indywidualne wymagania dotyczące określonej funkcjonalności. Lekki pojazd użytkowy może wymagać jedynie prostego systemu z podstawową funkcjonalnością opartą na czterech czujnikach, jednostce sterującej ze zintegrowaną anteną i wyświetlaczu. W przypadku ciężkich samochodów ciężarowych używanych na trasach długodystansowych wymagana byłaby większa liczba czujników z ewentualnie dodatkowymi antenami odbiorczymi. Poszczególne komponenty są zintegrowane z architekturą pojazdu za pośrednictwem standardowych interfejsów, takich jak CAN i wewnętrznie za pośrednictwem magistrali LIN.
Dzięki ContiPressureCheck™ Continental oferuje kompletny pakiet systemów dla rynku wtórnego do zainstalowania na ciężarówkach, autobusach i przyczepach. System zawiera wszystkie niezbędne elementy, takie jak nadajnik opony, ccu odbiornika i oddzielny wyświetlacz dla kierowcy. Aby uzyskać bardziej szczegółowe informacje, zapoznaj się z naszą ofertą na stronie www.drabpol.pl