Równoważenie ładunku czynnika chłodniczego zwiększa wydajność i zmniejsza zużycie energii przez autobusy elektryczne.Opatentowana technologia zrównoważonego balansu czynnika chłodniczego to wydajne ogrzewanie i chłodzenie autobusów elektrycznych
Konvekta AG przedstawia kolejną innowację w technologii grzewczej dla autobusów elektrycznych: „równoważenie ładunku czynnika chłodniczego” jako najnowszy moduł pompy ciepła CO2. Ta zaawansowana technologia po raz kolejny poprawia wydajność i zasięg pojazdu – to kolejny krok w kierunku zrównoważonej mobilności miejskiej.
Elektromobilność staje się coraz ważniejsza, szczególnie w lokalnym transporcie publicznym. Autobusy elektryczne są przyjazną dla środowiska alternatywą dla konwencjonalnych autobusów z silnikiem wysokoprężnym, ale ograniczony zasięg i długi czas ładowania nadal stanowią wyzwanie.
Jednym z wyzwań tego procesu jest optymalna ilość czynnika chłodniczego, która może się różnić w zależności od zapotrzebowania na ciepło, temperatury zewnętrznej lub trybu pracy, a tym samym ma bezpośredni wpływ na wydajność systemu. Dzięki nowemu modułowi „równoważenia wsadu czynnika chłodniczego” poziom wsadu czynnika chłodniczego jest precyzyjnie kontrolowany, dzięki czemu zawsze jest dostępna jego optymalna ilość. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu opatentowanej technologii zaworów, ekskluzywnej konstrukcji wymiennika ciepła Konvekta i specjalnie opracowanej technologii sterowania, która precyzyjnie kontroluje czynnik chłodniczy.
Układ termiczny zawierający CO2 składa się z dwóch obwodów – jednego do ogrzewania i jednego do chłodzenia. Na przykład energochłonna praca grzewcza zwiększa zapotrzebowanie na czynnik chłodniczy. Obieg nieaktywny – obieg chłodzenia – działa teraz jako źródło zasobów i dostarcza obiegowi aktywnemu brakującą ilość czynnika chłodniczego. Produktywność systemu jest zatem znacznie zoptymalizowana, dzięki czemu zwiększa się wydajność i zmniejsza zużycie energii. Oszczędza to koszty i zasoby środowiska.
Kolejną zaletą „równoważenia ładunku czynnika chłodniczego” jest to, że system zawsze działa w optymalnym zakresie dzięki ukierunkowanej kontroli poziomu napełnienia, dzięki czemu zmniejsza się obciążenie komponentów w całym systemie. Wydłuża to żywotność systemu i zmniejsza wymagania konserwacyjne.
Zarządzanie termiczne wykorzystuje również naturalny czynnik chłodniczy CO2. Gaz ten jest naturalnym składnikiem atmosfery ziemskiej i jest otrzymywany jako produkt odpadowy z procesów przemysłowych. Dwutlenek węgla nie podlega żadnym ograniczeniom prawnym i jest stale dostępny po niskich kosztach zakupu. Naturalny czynnik chłodniczy nie ma potencjału niszczenia warstwy ozonowej i dlatego nie powoduje jej degradacji.
Technologia równoważenia czynnika chłodniczego Konvekta jest konsekwencją dalszego rozwoju systemu, który raz po raz wyznacza nowe standardy w dziedzinie klimatyzacji i ogrzewania autobusów elektrycznych, czego efektem jest wydajna i zrównoważona mobilność.
Najnowsze z Blog
Dane z opon w czasie rzeczywistym umożliwiają lepsze planowanie serwisu i konserwacji przyczep ciężarowych…
Prawie żaden inny instrument w kokpicie pojazdu użytkowego nie zmienił codziennego życia na europejskich drogach w…
Na tegorocznych targach Busworld Europe 2023, stoisko 508 w hali 5, Konvekta AG prezentuje najnowsze innowacje…
Wydajna logistyka jednym z filarów rozwoju gospodarczego…
Kod, który zmienia świat…